Progres v Brně

Tak mají členové za sebou další konferenci Česko- Slovenské unie a konferencí Českého, Moravskoslezského a Slovenského sdružení CASD.


  Určitě byl představen nový program církve:

  • bude prověřen vztah ke spisům E.G.W.,

zveřejněno, kde a z kterých zdrojů čerpala

přiznáno veřejně, kde se hluboce mýlila

  • byl stanoven vztah distancování vůči chování vedení GK a jeho útočnosti proti jiným denominacím
  • bylo přislíbeno používání teologie k přístupu k výkladům k textů, respektování autorů, datace, historie, kulturního pozadí, na rozdíl od doslovnosti fundamentálního výkladu
  • normálním členům bylo přislíbena ochrana před ultras členy s radikálními praktikami, živené konspirativním učením
  • byla do budoucna přislíbena periodika(SŠ, modlitební přednášky atd.) ,kde se nebude dokola opakovat vydírání svatyní, sobotou a strašení apokalypsou

 A nebo ?

GOG MAGOG A DEMAGOG

 

Víra v rychle se blížící konec tohoto světa a v poslední soud, ústřední součást předmoderního evropského náboženství a kultury se oživuje znovu a znovu v různých cyklech evangelikálů, sekt a hnutí. Stejně jako u mnoha abstraktních pojmů, středověcí křesťané a křesťané raného novověku dávali tomuto souboru myšlenek konkrétní podobu mnoha způsoby. Jednou z nejvýraznějších „konkretizací“ apokalyptické úzkosti je operování s pojmem Gog a Magog na základě textů knihy Zjevení (ZJ 20:7-10).

I tento strašák v poli fundamentálního pojetí textu v historii mnohokráte zafungoval ve verbování členů. Už jen právě hnutí milleritů při svém prvním tomto strašení nabralo až kolem 100 000 členů. Z toho se stala budoucí základna adventismu a po překování hloupého data 22.řijna 1844 na jiný podsunutý motiv Bohu, kdy členové pochopili, že vystrašený posluchač je dobrý budoucí člen a platič desátků, zvolili tyto metody dál a dál.

Už jen na malém dalším příkladu si pojďme ukázat, jak se dá z Goga a Magoga těžit stylem demagoga.

–  Gog a Magog (hebrejsky גוגָומ ּגוג ,ּGog u-Magog) jsou jména, která se poprvé objevují ve Starém zákoně. V 1. knize Mojžíšově (Genesis, Gn) je Magog vnuk Noemův: Synové Jefetovi: Gomer a Magóg a Mádaj, Jávan a Túbal, Mešek a Tíras. (Gn 10:2)

– Ejhle redaktoři textů v Ezechielovi popisují, že je  Gog osobou a Magog jeho země: „Lidský synu, postav se proti Gógovi v zemi Magógu, proti velkoknížeti Mešeku a Túbalu, a prorokuj proti němu. Řekni: Toto praví Panovník Hospodin: Chystám se na tebe, Gógu, velkokníže Mešeku a Túbalu!“ (Ez 38:2–3)

-A následně v knize ZJ se toto pojetí vyvíjí, jsou to již národy, které povstanou proti Svatému Městu a budou zničeny ohněm z nebes: „Až se dovrší tisíc let, bude satan propuštěn ze svého žaláře a vyjde, aby oklamal národy ve všech čtyřech úhlech světa, Góga i Magóga. Shromáždí je k boji a bude jich jako písku v moři. Viděl jsem, jak vystoupili po celé šíři země a obklíčili tábor svatých a město, které miluje Bůh. Ale sestoupil oheň z nebe a pohltil je. Jejich svůdce ďábel byl uvržen do jezera, kde hoří síra a kde je již dravá šelma i falešný prorok. A budou trýzněni dnem i nocí na věky věků.“ (Zjev. 20:7–10).

– Mohamed so to vypůjčil do Koránu Dvojice Gog a Magog (arabsky, Ja’džúdž wa Ma’džúdž, Yaʾğūğ wa-Maʾğūğ) se objevuje i v Koránu, např. v súře 18. Taky ke svým účelům. Opět strach a vyhrožování.

– Pak tu mám středověk, který označil tímto titulem Tatary (Mongolové). Atd. atd.

Motivace strachem se dá překroutit do neskutečných podob a tak není divu, že tato a nejen tato oblast se stala nosnou platformou učení adventismu, kde zastánci  a dokonce i neplacení členové se pasují od Gogu , Magogu, až do rolí demagogů.

Jen si pro jistotu oživme význam slova:

Místo věcného zdůvodňování působí hlavně na předsudky a emoce posluchačů, k čemuž slouží polopravdy, překroucené argumenty, logické klamy, falešné sliby, vyvolávání strachu a podobně. Demagog je ten, který hlásá věci, o nichž ví, že nejsou pravda, a to ostatním, o nichž ví, že jsou hlupáci.

A tak se nedivme oné neutuchající touze na platformách webových diskuzí, kdy členové adventismu, školeni ze sobotních škol, opakují jejich historické zákopové války.(rok 1888 generální konference adventismu v Minneapolis, kde členové zvyklý mířit zbraně v evangelizačních kampaních na jinověrce, obrátili hlavně proti sobě.)

Dodnes se setkáváme s tzv. „obránci pravdy“, na webech, facebooku, kde se argumentuje stylem:

  • ad hominemargument, kterým se diskutující snaží vyvrátit oponentovo tvrzení poukazováním na jeho názory či jednání, případně i na jeho skutečné či domnělé nedostatky.

Tzv. veřejné praní špinavého prádla vždy v adventismu historicky fungovalo. Vzpomeňme všechny výroky (pardon) vidění Ellen G. Whiteové vůči svým kritikům. Tam neváhala zajít do intimních oblastí a rozmazávat veřejně jejich onanii, chuť k jednotlivým jídlům, masturbaci atd. (Ve svazcích Svědectví najdete neskutečné perličky od ní…a už mne unavuje dokládat pasáže kde.)

To samé bylo použito vůči Kellogovi, když se jednalo o neskutečné majetky dobře prosperujících sanatorií.

To samé např. vůči odešlé adventistické inteligenci (D. Ford,Canight a další.

Ty samé praktiky se použili a používají na odchozí členy v ČR a SK

  • styl otrávení studny(poisoning the well), kdy je pověst řečníka poškozena v předstihu, ještě než se dostane k publiku, je velice fungující

(a tak se namísto reakcí k věcnému doluje z diskutujících, z jaké církve jsou, aby se hned vytáhlo špinavé prádlo a odvedla pozornost).

  • Zrelativizovalo se vše onou pověstnou větou:“ v každé církvi je něco….“ Nikoho pak už nezajímá, že u oněch adventistů, je toho v nánosech učení v rozporu s biblí, teologií, ale i vůbec s lidskostí, už opravdu mnoho
  • Whataboutismu = odvedení pozornosti , argumentačním klamem k nesouvisejícím, či zdánlivě významnějším problémům-klasické Cimrmanovo jmelí
  • Rozdávají (blokace) na facebooku s bohorovnou mocí: “buď budete mluvit, jak my chceme, nebo ban“.

Neživte kolem sebe demagogy ,nedělejte jim terče-postřílí se mezi sebou.

Naštěstí je většina normálních….

Psala mi dnes jedna hodná sestra, která si myslí, že v adventismu je naštěstí většina členů normálních.

Přikládám pár citací (a naschvál od členů CASD),abych poukázal na to, že :

  • není možnost „dodržovat“ a být normální
  • v samotném DNA nikdy nechtěla a hlavně nechce být CASD „normální“
  • silně většinový názor umožňuje každou konferenci nepohnutelnost a návrat k historickému fundamentálnímu pojetí adventismu
  • proto jsou ve funkcích lidé, jací jsou a ukazatel součtu hlasů na GK opět každé poslední roky ukazuje, že je to až 80% ,členů, který se přiklání k tomuto pojetí
  • do církve se vrátili (a často i do vedoucích pozic) lidé, o který se dříve mluvilo, jako o třetinářích, byly vyloučeni za podvodnou činnost, měli své odnože skupinek=stávající přitvrzování jim zkrátka vyhovuje
  • počet členů lajkujících a odbírajících militantní videa je ohromující

     “ Zmíněné dvě protikladné tendence uvnitř adventizmu byly zformovány v době vzniku a byly posvěceny adventistickými průkopníky včetně Ellen Gould Whiteové, takže mají v podstatě povahu dogmatu. Pohyb adventizmu směrem k etice společnosti, v níž adventizmus funguje, a zároveň pojetí adventizmu jako malé skupinky posledních věrných představuje v mentalitě adventistů velmi vhodnou živnou půdu pro vznik odštěpeneckých skupinek. V českých zemích, kde se počet adventistů pohyboval vždy nejvýše v řádech tisíců, bylo založeno od vzniku Československa nejméně pět takovýchto skupinek, což je číslo překvapivě vysoké. Důvodem je, že obě tendence adventizmu drží tuto denominaci na hraně obou Troelschových typů a různé proudy uvnitř církve se ji snaží posunout oběma směry zároveň.

  Nekompromisnost proudu odmítajícího „spolčování se se světem“ pak vyúsťuje v instituční oddělení se a vznik nového náboženského společenství, (které se však málokdy vnímá jako reforma původního adventizmu, ale v drtivé většině případů jako návrat k prvotnímu, nezkaženému adventismu).“

                                                 J.Piškula -Diplomová práce -Adventismus v Čechách a na Moravě


„V záverečných minútach prvého pracovného rokovania delegátov v St. Louis bol predstavený návrh menovacieho výboru na voľbu predsedu Generálnej konferencie, ktorý nominoval do tejto pozície súčasného predstaviteľa cirkvi Teda Wilsona. Menovací výbor po vyše trojhodinovej diskusii a zvažovaní ďalších vhodných kandidátov na túto pozíciu napokon väčšinou hlasov rozhodol o predĺžení mandátu súčasného predsedu do roku 2025, kedy sa uskutoční ďalšie zasadnutie delegátov celosvetovej cirkvi. Návrh bol odsúhlasený prítomnými delegátmi pomerom hlasov 74,9% za a 25,1% proti.“

M.Pavlík  -Blog -Generální konference


„Soustředěnost sama na sebe s důrazy podléhajícím proměnám času znamená její zkázu. Adventismus v třetím světě znamená pozvednutí z chudoby, v našem světě návod pro přežití pro malou skupinu(sociologicky i patologicky patrně dost jednotnou),která je ovšem pro většinu společnosti naprosto k nepotřebě a sotva jí něčím osloví.“

Jan Bárta ředitel občanského sdružení ADRA

O absenci nadsázky

 O spisech E.Whiteové je všeobecně známo, že se v nich kromě jiných epileptických znaků objevuje taky jeden důležitý-a to totální absence nadsázky.

 Jsem rád že humor a nadsázka nechybí členům, ať současným, či bývalím z celé ČR a že jich přibývá. Sdílím od nich pár vtipných postřehů.

„Neboť humor je deštník moudrých“ a z popisů zkušeností vůči učení, jej čím dál tím více potřebují.