Chuck Norris adventismu

Každá denominace má své zakladatele a průkopníky.

         Např.:

  • Církev československá husitská ve svých věroučných dokumentech vzpomene, či cituje statě toho, kterého mají v názvu velmi zřídkavě.(1.)
  • Církev bratrská ve své ústavě také nemá citace a odvolávky na průkopníky a zakladatele.(2.)
  • Církev Katolická vzpomíná první biskupy, což byli apoštolové (3.)
  • dokonce i svědkové Jehovovi v 15. bodech věrouky nezmiňují citace svých zakladatele C.T.Russella
  • adventisté nemají jediné periodikum, jediný studijní materiál (sobotní školy pro členy), jedinou modlitební přednášku, kde by nebyl odkaz, nebo citace E.G.Whiteové.

Ani to členy netrkne. Zatím co jiní průkopníci byli vzděláni v určitém odvětví, ona sama je odbornice na vše. A tak se od ní dozvíte popisy a příkazy nejen, jako osobní názory (jak se snaží někteří členové chlácholit své svědomí), ale především toto vše zaštítěné větami: “Pán mi ukázal“….“Bylo mi zjeveno“. A to už je zcela fikaně, neprůstřelné. Neexistuje snad oblast, kterou by tento “Chuck Norriss“ adventismu nepopsal a nevydal určité pokyny, které jsou nedílně vtisknuté do věrouky. Ať už to je:

  • historie (která se s historií zcela míjí)
  • dobových zvyků (kde popisuje, co si aktéři ve Starém Zákoně mysleli, namísto toho co opravdu bylo dobovým zvykem)
  • stravování
  • oblékání
  • výchovy dětí
  • vedení domova
  • sexu a intimity jednotlivců i manželství
  • zdravověda
  • vzpěračství Bible
  • atd.atd.

Toto snad už může překonat pouze Jára Cimrman….

(uctívaná postel Ellen…“tady všude ležela….“)

 

                       a to napadají v učení adventisté,že katolíci mají např.svá Mariánská náměstí…E.G.White má už i v Čechách své i park….

 

 


  1. Za povšimnutí stojí stať věroučného dokumentu:“ Důrazem na Ducha Kristova překonává Církev československá husitská starý bohoslovecký omyl, že všechny údaje v Písmu svatém jsou zjevením. Podle ní je Božím slovem v Písmu to, co je osvědčováno silou Kristova svatého Ducha. Je to Kristus sám, nikoliv dobové představy o světě a dějinách. Naše církev je prosta předsudků proti vědeckému poznání, jemuž některé představy Písma svatého odporují. Odstraňuje tím velikou překážku, která lidem se smyslem pro pravdu uzavírá cestu k církvi a ke Kristu.“ Zdeněk Trtík, 1958
  1. Pro správné pochopení Písma a jeho aplikaci v našich životech je třeba nechat se vést Duchem svatým. Potřebujeme také pomoc ostatních věřících a vykladačů Písma.“ Ústava o Písmu svatém
  2. Jednota Kristova těla neznamená ovšem uniformitu, ale předpokládá rozmanitost, vždyť i tělo není tvořené z identických orgánů, ale jejich různost vytváří harmonickou jednotu. Tak jsou i v církvi různé specifické dary, různé služby a úkoly, které se projevují v různých povoláních, spiritualitách a posláních. Kritériem jejich pravosti je jednotící princip – Kristus jako hlava církve.“ (Církev jako „Tělo Kristovo“)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Za povšimnutí stojí stať věroučného dokumentu:“ Důrazem na Ducha Kristova překonává Církev československá husitská starý bohoslovecký omyl, že všechny údaje v Písmu svatém jsou zjevením. Podle ní je Božím slovem v Písmu to, co je osvědčováno silou Kristova svatého Ducha. Je to Kristus sám, nikoliv dobové představy o světě a dějinách. Naše církev je prosta předsudků proti vědeckému poznání, jemuž některé představy Písma svatého odporují. Odstraňuje tím velikou překážku, která lidem se smyslem pro pravdu uzavírá cestu k církvi a ke Kristu.“ Zdeněk Trtík, 1958
  1. Pro správné pochopení Písma a jeho aplikaci v našich životech je třeba nechat se vést Duchem svatým. Potřebujeme také pomoc ostatních věřících a vykladačů Písma.“ Ústava o Písmu svatém
  2. Jednota Kristova těla neznamená ovšem uniformitu, ale předpokládá rozmanitost, vždyť i tělo není tvořené z identických orgánů, ale jejich různost vytváří harmonickou jednotu. Tak jsou i v církvi různé specifické dary, různé služby a úkoly, které se projevují v různých povoláních, spiritualitách a posláních. Kritériem jejich pravosti je jednotící princip – Kristus jako hlava církve.“ (Církev jako „Tělo Kristovo“)

 

Učedníci – koncert sestřih

Citace

  Mnoho lidičkám, které znám, byly texty a písně Josefa Hrubého a skupiny Učedníci, velikým schůdkem k víře. Konečně tak přišel někdo, kdo dokázal zprostředkovat srozumitelná slova bez frází, v kterých si každý našel prožívání, boje a hledání vztahu s Bohem. Měli jsme možnost se zúčastnit pohodového koncertu Učedníků, kde se nejen zavzpomínalo na Josefa, ale i přeneslo atmosféru, že to za to stojí…

„Bůh, to se jen vánek vzduchem chvěl

to Slovo prožil jsem a šel……  „

(Doporučuji  pustit přes telku v co nej kvalitě….)

https://youtu.be/XbRR4GJyrgw

 

Skutečně za misku čočky ? 3.

CSP –   Ezau Jákobovi řekl: Dej mi teď zhltnout trochu toho rudého, zde toho rudého, neboť jsem vyčerpaný. Proto ho pojmenovali Edóm.

MPCZ –  A Ésáv k Jákóbovi řekl: Dej mi, prosím, zhltnout z toho červeného, tohoto červeného, neboť já jsem vyčerpán. Proto jeho jméno nazvali Edóm.

CRP –  I řekl Ésav Jaakobu: dej mi přece, abych polknul něco z rudého, tady toho rudého jídla, neboť jsem umdlen. Proto pojmenovali ho Edóm ruďoch.

BKR –  A řekl Jákobovi: Dej mi, prosím, jísti krmě té červené, nebo jsem umdlel. (Protož nazváno jest jméno jeho Edom.)

NBK06 –  Ezau tehdy Jákobovi řekl: „Dej mi přece hlt toho červeného, tady toho červeného jídla, vždyť jsem vyčerpaný!“ (A proto se mu říká Edom, Červený.)

B21 –  Ezau tehdy Jákobovi řekl: „Dej mi přece hlt toho červeného, tady toho červeného jídla, vždyť jsem vyčerpaný!“ (A proto se mu říká Edom, Červený.)

JB – Ezau řekl Jakubovi: „Dej mi sníst to rezavé, tady to rezavé, jsem vyčerpán.“ – Proto se mu začalo říkat Edom. –

HEJCL –  Esau řekl: Dej mi toho ryšavého vaření, jsem náramně zemdlen. – Z té příčiny nazván byl Edom. –

KLP –  Řekl Jakubovi: „Dej mi trochu toho červeného, umírám hlady.“ Proto dostal jméno Edom.

VS-   Ésáv vykřikl na Jaakóba: „Dej mi, prosím tě, najíst toho rudého, cos teď uvařil právě! Umírám hlady!“ Proto mu počali říkat Edóm, Ryšavec, Rudý

PKM-   Esav řekl Jaakovovi: „Jsem tak unavený, nakrm mne z toho rudého!“, a proto se mu říká Edom.

Gn 25:30 (více zdrojů překladů Bible)

    Určitě některé napadá, proč nás vypravěč příběhu unavuje druhem jídla, které neumí ani nazvat?                                                                                                           Opravdu byl Ezau takový horlivý vegetarián, že za misku zdroje železa a proteinů, prodá přednost mimořádného postavení?


  Ono kdyby totiž šlo o dělení majetku, Ezau hodný své charakteristiky by to jen tak lehce nezaprodal. Bylo běžným zvykem, že se majetek dělil na rovné díly(¹),občas jen otec měl právo dát prémie nejmilejšímu, to však nemusel být prvorozený. Tak že za toto moralisticky Ezaua nesjedeme. Prohra je na rovině náboženství.

  Ezau chce po bratrovi to červené, (koneckonců jsme opět u předznamenání jeho druhého jména Edóm.) považuje to za pokrm z krve.(²),který by mu měl zajistit zdroj života, náboženský Red Bull své doby. To by mohlo naznačovat doplňovat se popisem jeho záliby v pojídání krve, lovu na polích(³) Teplá krev se pila při obřadech kultu plodnosti a rozmnožení životních schopností a podávala se nejen zvířecí.(4.)Ezau je podveden (opět to jméno Jákob- Úskočný) v tom, že si myslí, že je to pokrm z krve, po jehož obřadním zhltnutí obnoví své síly. Zapomeňme na placement product pisatele na čočku.

       Jákob žádá prvorozenství….Ezau si řekne (opět pisatel upozorňuje na jeho zkratkovité jednání),že tak jako tak pokud nedostane krvavý pokrm, bude muset tak jako tak zemřít. Celý náboženský byznys končí pro Ezaua neblaze…dostane čočku…a to i přeneseně. Vždy je třeba v hebr. hlídat slovesa- pojedl, napil se, vstal a odešel je karikaturický popis vypravěče náboženského dopingu.

   Příběh je o tom (tak jako při rozhovoru Evy s hadem),že lest spočívá v tom, že klameme sami sebe.(5.) Chceme být vědomě klamáni. Jákobův fígl nespočívá v kuchařském umění, ale v tom, že jeho smlouva nesplnila očekávaný výsledek. Proto mu to docela naštvaně později Ezau vyčítá( Gen 27,36).

Nesvádějme své náboženské nenaplnění, jen na tu „temnou stranu“(6.) Sami jsme často zdrojem a hlavně nepohrdejme milosrdenstvím –  na rozdíl od skutkaření, „úliteb božstvům“ je grátis.


 

(¹) Např. Chammurapiho zákoník toto popisuje

(²) Hebr.slovo dám -krev, je blízké slovu Edóm

(³) Právě pro tyto činy, nikoliv pro nějakou tehdejší „transfuzku“, to Hospodin v knihách Leviticus zakazuje LV17,10-12/ 7,26/ SK 15,20.29

(4.) Biblický slovník A.Novotného -pojem- krev

(5.) Např. na odkazu výroků https://egwwritings.org/search E.G. White je v angl. je 58919 výroků s obsahem názvu Satan

(6.)Kde není díra, nemůže být myš“  “ Talmud