Náboženství na jednu stranu vyžaduje od lidí plnění nesplnitelných úkolů, na druhé straně je velice vynalézavé v jejich „legálním“porušování. CH. Hitchens
16.VEČEŘE PÁNĚ
Pokud má být Večeře Páně účastí na symbolech Ježíšova těla, tak nechápu (1.) doslovné lpění na umývání nohou, které v dnešní kultuře pozbývá významu. Je to opět ukázka, jak lze vytrhnout jeden z mnoha veršů a trvat na doslovistickém pojetí aplikace. Prohlásit v církevním řádu (2.), že umývání nohou ustanovil Kristus, je stejné, jako trvat na tom, že P.V.P. (3.) má být vleže, večer, z misek a hlavně v prvním patře (Luk 22, 12).
Vzniká tak zbytečná výlučnost v dalším bodě učení, než by se hledal jiný, byť i symbolický prvek, odpovídající službě v dnešní době.
——————————————————————————————————————–
(1.) A nejen já, ale i někteří přemýšlející členové, co psali do Adventu v dobách, kdy byl ještě otevřenější názorům – např.: str.37, rok 2005
http://advent.advent-orion.cz/UserFiles/file/advent/2005/adv08_05.pdf.
(2). Církevní řád, str. 150
(3). P.V.P. zkratka v rozpisech sborů CASD pro Památku Večeři Páně