Náboženství na jednu stranu vyžaduje od lidí plnění nesplnitelných úkolů, na druhé straně je velice vynalézavé v jejich „legálním“porušování.
CH. Hitchens
11. RŮST V KRISTU
Bod učení, který mají i jiné církve, je nadmíru logický. Pokud se setkávám s Kristem, musí se to na mně někde odrazit, zrcadlit. Problém nastává ve výkladu a představách členů, vůdců, jak se to projevuje.
A tak se často objevují “skryté mety” definic, jak je v 11. bodu věroučného vyznání CASD. Používají se slova, jako:
zlo se nás pokouší stale ovládat
trvalé odevzdání (1.)
misijní úkol
A potom se často církev (popřípadě sobotní škola) namísto sdílení stává místem poučování (2.), lidé jsou poměřováni skrze citáty “prorokyně” a misisjní výkony.
Jestliže se přihlašujeme k víře Abarahamově, pak si v síle tohoto příběhu dobře uvědomme, že víra není jakési “přesvěčení”, soubor náboženských tvrzení, o kterých si myslíte, že jsou pravdivá. Víra je cesta -cesta, která prochází i temnotami a vede často až na samou hranu.
T.Halík – Oslovit Zachea, str. 181 (kázání únor 1997)
——————————————————————————————————————–
(1.) Církevní řád CASD vydaný 2010, strana 148.
(2.) „Cílem kázání je zprostředkovat setkání s Bohem, není to poučování a moralizování.“ školení laických kazatelů 1998 B.Hrabčuk (bývalý člen a kazatel CASD).
(3.) Svědčí o tom např. ukázka ze studia “sobotních úkolů”– Růst v Kristu 4/2012
Jak se zapojuješ do plnění poslání církve? V čem bys mohl být aktivnější? Proč je pro tvůj duchovní růst důležité, aby ses účastnil poslání církve? -str. 56.
Jaký vliv má porušování Božího zákona ve tvém životě? Co ti tvoje odpověď prozrazuje o důležitosti zákona?- str. 70.